Compromesos amb la gent gran

Guia per triar residència

Sabem com
 es senten


els familiars

i els volem
    ajudar

Carrer Sardà, 120.
08203 SABADELL


el nostre telèfon és el 93 710 94 24Estem per atendre-us   93 710 94 24

El Complex ALLEGRA està format per una Residència de Tercera Edat, els apartaments per Gent Gran VITAMAGNA i un Centre de Dia.
logotip de ISO que dóna accés a la normativa

Triar una residència és una decisió complicada a tots els nivells. En molts casos els nostres clients venen a visitar-nos en un estat emocional alterat per diversos motius. És normal.

Volen prendre la millor decisió possible i no tenen en molts casos (per que mai ho han fet abans) tots els elements per fer un bon anàlisi.

A Allegra, sabem com es senten els familiars i els volem ajudar en la mesura que sigui possible.

- 10 Questions a considerar           clickar per amagar-les

  • És possible circular còmodament pel centre geriàtric en cadira de rodes? Visitar totes les zones comunes i observar el seu ordre i neteja. Els dormitoris tenen llits articulats i els lavabos tenen ajudes tècniques que ajuden a la millor mobilitat de la persona?
  • Els residents realitzen activitats d'estimulació, diferents d'estar asseguts davant del televisor? Quantes hores? Quins professionals les ofereixen?
  • És possible dir que els residents tenen una bona relació amb els empleats i auxiliars de geriatria? Són anomenats pels seus noms propis?
  • És possible condicionar l'habitació del resident segons la seva personalitat i gust propi (penjar un quadre o portar alguna cosa de casa)? Observar que les habitacions estiguin ben identificats els efectes personals i els clients preservin la seva individualitat.
  • Disposar d’un ampli equip de professionals és garantia de qualitat: Animació social, teràpia ocupacional, fisioteràpia/ rehabilitació, treballadora social, psicòleg. Hi ha professionals especialitzats en demències?
  • La residència té metge i infermera propi? Horari setmanal del metge i l'infermera?
  • La residència te alguna certificació oficial de qualitat tipus ISO? Te plans d’emergència? Quan va ser l’últim que es va realitzar?
  • El menú de menjar es pot personalitzar seguint les recomanacions dietètiques del metge i valorant la malaltia del resident? Es valoren els gustos propis de la persona? Qui determina els menús? Quina varietat hi ha?
  • Els familiars reben informes detallats de salut física i emocional del resident? De quina forma? Cada quant temps?
  • Disposen els residents de diferents espais per realitzar diferents activitats? Possibilitat d’accedir de forma segura a l’aire lliure? Lluminositat?

El dia de la visita, pregunti a la residència si pot consultar l'opinió d'algun dels residents, pregunti-li com se sent, si està a gust i si en tenen cura correctament. Moltes vegades les respostes dels residents poden ser només emocionals, per la qual cosa serà important preguntar amb cortesia i tacte. Parli també amb les famílies dels residents.

(clickar per amagar-les)

- Altres consells i opinions             clickar para amagar-los

  • Article del Diari Abc “10 Claves para elegir una residencia para personas mayores”
  • Article de la Revista Eroski Consumer: “Cómo elegir una residencia de ancianos”
  • Article de la Revista Eroski Consumer analitzant el sector de las residencies de tercera edat
  • Article de TuFisio.net "Qué preguntar en una visita a una residencia de mayores"
  • Inforesidencias ofereix un qüestionari que pude ajudar: "Elegir la residencia más adecuada"